Svensktalande IT-supporter till Prag

Nordic Jobs Worldwide are helping Nordic speaking candidates to find jobs abroad. Our ambition is to match the most exciting jobs around the world with candidates from the Nordic region.

With our own job portal www.nordicjobsworldwide.com and head quarter in Norway with hubs in Sweden, Denmark and UK, we can challenge the international recruiting market. With employees from Sweden, Norway and UK we have the best knowledge how to find the right candidates in every local market. We have over 30 years of experience together in the industry and a very big network.

Find your dream job – tomorrow is a new day!


Service Desk Analyst med Svenska och Engelska

 
Bli en del av vår klients snabba expansion i Tjeckien. Vår klient har ett utvecklingscenter i Olomouc och nu är vi över 200 anställda i deras nya verksamhetscenter i Prag och planerar att vara över 300 anställda före slutet av 2017.

Ditt ansvar som Service Desk Analyst

Som Service Desk Analyst på Service Support Center i Prag hanterar du inkommande samtal från anställda som arbetar främst i svenska företag. Du kommer att hantera incidenter och serviceförfrågningar, allt från användares inloggningsproblem till att vara ett funktionellt stöd. Fokus vill vara att lösa problem vid första kontakten. Du vill tillhandahålla service på svenska och engelska.

Du kommer att bli en del av ”Service Support Center”- teamet. Intresse för IT och analytiska färdigheter kommer att behövas eftersom du vill lösa komplexa kundproblem. Vår klient ser efter medarbetare som är utåtriktad och arbetar bra tillsammans med andra. Du kommer att jobba nära ditt team och dela med dig av din professionella kunskap och erfarenhet. Du måste ha ett starkt intresse för att erbjuda den bästa servicen för kunderna och motivation till att förbättra och utveckla dina personliga och professionella kapaciteter.

Dina kvalifikationer och erfarenheter
Som IT-supportpersonal bör du en bra förståelse för Windows, Outlook / MS Office, Remedy, nätverksanslutningar, Citrix, fjärrkontroll, SAP, felsökning, programvara och maskinvaruinstallation. Det kommer att vara en fördel om du antingen har tidigare erfarenhet av IT-stöd på 1: a eller 2: a nivå eller en utbildning i IT.

Du bör vara en person som är fokuserad på resultat och som tycker om att det sätts mål relaterade till ditt arbete. Du måste ha en utmärkt kundservicekompetens och din förmåga att hantera kunder är professionellt och effektivt. Förutom god tidshantering och prioriteringsförmåga kan du också multi-taska effektivt. Du ska ha en hög energinivå och en drivkraft för att uppnå alla resultat som förväntas.

En viktig del av ditt ansvar är att kommunicera supportrelaterade lösningar. Därför är utmärkt tal- och skrivförmåga på svenska och engelska är avgörande.

Anställningsförmåner
Vi erbjuder ett attraktivt lönpaket enligt din erfarenhet och anställning. Ditt engagemang och resultat belönas dessutom med personliga prestationsbonusar.

Vi erbjuder dig också

  • Flyttpaket – flyg och boende
  • Möjligheten att arbeta i ett mångkulturellt företag
  • Vänlig och dynamisk arbetsmiljö
  • Utbildningskurser och träning
  • Möjligheter att lära sig och växa inom ett företag eller inom andra områden som mjuka färdigheter, ledarskap etc.
  • Semester 5 veckor
  • Mobiltelefon
  • Måltidskuponger
  • MultiSport-kort som möjliggör fri entré till över 250 idrottsanläggningar i Prag
  • Flexibel start / slut på arbetstiden
  • Tillfälligt arbete hemifrån
  • Utländska affärsresor
  • Språkkurser i tjeckiska
  • Färsk frukt och te / kaffe på kontoret
  • Corporate Events (fredag ​​frukostar, fredag ​​barer, kick-off party, sommarfest)

– Lön: 1500 € (efter skatt) / månaden + bonus

Om klienten
Vår klient är ett snabbt växande It-företag med ambitiösa mål. De tillhandahåller IT-tjänster till stora företag, den offentliga sektorn och vetenskapsindustrin – kunder som kräver hög kvalitet och säkerhet.

Som anställd hos vår klient får du få ta del i några av de mest utmanande projekten inom IT-branschen. Du får vara med på deras resa framåt som företag, och ta nästa steg i karriären inom IT branschen

Vår klient tar ansvar för deras kunders IT som om det var deras egna, och de lever sina värderingar varje dag, så du borde kunna se dig själv i dem. Samvetsdrivande, värdeökande, öppen och ärliga.

Vi betraktar mångfald som en styrka och stöder lika möjligheter för alla. Vi uppmuntrar ansökningar från människor i alla åldrar, kön, religioner och etniska bakgrunder.

​Vid intresse hör av dig till sara@nordicjobsworldwide.com