Svensk Account Manager sökes till Irland

Nordic Jobs Worldwide are helping Nordic speaking candidates to find jobs abroad. Our ambition is to match the most exciting jobs around the world with candidates from the Nordic region.

With our own job portal www.nordicjobsworldwide.com and head quarter in Norway with hubs in Sweden, Denmark and UK, we can challenge the international recruiting market. With employees from Sweden, Norway and UK we have the best knowledge how to find the right candidates in every local market. We have over 30 years of experience together in the industry and a very big network.

Find your dream job – tomorrow is a new day!


Svenska Account Manager – En fantastisk möjlighet att bo och arbeta på IrlandVår Klient
Vår klient strävar efter att vara världsledande med att förse företag med PR-produkter. De erbjuder företag expertkunskap och effektiva reklamprodukter. Med en arbetsstyrka från över 30 olika länder med 18 arbetsspråk har de mycket skiftande och mångkulturell miljö.
Företaget ligger i Dundalk, Irland, sedan 1987 med huvudkontor i San Diego, Kalifornien. De förser sina kunder med personligt präglade pennor samt övrigt reklammateriel för alla syften. Marknadsföring sker via postorder och de har genom stor framgång fått ett gott namn för bra kvalitet inom branschen. Deras företag bygger på en kombination av utskick av reklammateriel samt telefonförsäljning. De erbjuder direkt-från-fabriken priser eftersom större delen av vår tillverkning sker på plats.

Som Svenska Account Manager kommer du att sälja en rad produkter till befintliga kunder genom utgående telefon ringer. På så sätt förser de sina kunder med professionell och tillmötesgående service och samtidigt etablera långsiktiga kundrelationer.

Arbetsuppgifter
– Ringa Kunder från en befintlig kunddatabas och generera ökad försäljning
– Hantera en databas med potensiella kunder
– Ringa kunder från befintliga orderbeställningar
– Mata in order på databasen och genomföra merförsäljningskampanjer till kunder
– Stärka befintliga relationer med proffetionell kundservice
– Delta i utveckling av produkter
– Se till att kundefrågor behandlas på ett effektivt sätt och informera kunden om nya produkter
– Verifiera order och kunduppgifter

Vi söker dig som
– Minst ett års erfarenhet av försäljning och relationsbyggande med viktiga kunder
– Är en skicklig förhandlare
– Kan behåll professionalism under pressade situationer
– Är energisk, självgående och har utmärkt i social kompetens. Också duktigt på att lyssna
– Driven och målinriktad
– Stark kundservice och önskan att bli framgångsrik
– Är en lagspelare
– Har flytande svenska skriftligt och mutligt och är god på engelska.

Förmåner i jobbet
– Betald semester
– parkering
– Omplaceringsbidrag, företaget betalar vi för flygbiljett till Irland (upp till € 150) och 2-4 nätters övernattning
– bonusordningar
– Personal rabatter och kuponger

Normala arbetstider
39,5 timmar per vecka – dagskift är 7:30 till 4:30 (beroende på språk) mån-fre
Ingångslöner från € 21.000 grundläggande per år plus försäljningsprovision på € 100 – € 500 per vecka (beroende på mål har uppnåtts) = € 30.000 – € 35.000 OTE oskyddad provision beroende på mål har uppnåtts.

För mer information
Skicka ditt engelska CV till sara@nordicjobsworldwide.com